آخرین مطالب سایت

شبکه‌های اجتماعی

به دنبال کنندگان ما در اینستاگرام بپیوندید

فالو

از طریق لینکدین با ما در ارتباط باشید

کلیک

آشنایی با مالکیت فکری با تاکید بر ثبت اختراع (ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران)

آشنایی با مالکیت فکری با تاکید بر ثبت اختراع

مالکیت فکری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه فناوری، که می‌تواند ضامن موفقیت اقتصادی و فناوری پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان باشد، بیش از یک قرن است که در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در این راستا، معاهدات و کنوانسیون‌های فراوانی وجود دارد که همگی حاکی از اهمیت این مقوله است. پژوهشگران و شرکت‌ها با بهره‌گیری از نظام حقوقی مالکیت فکری، قادر خواهند بود حقوق کارآمدی را برای فرآیند خلق ایده تا صادرات فناوری و تجاری سازی خودشان فراهم آورند. با توجه به اینکه غالب داشته‌های پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان از جنس دارایی‌های فکری است لذا «مدیریت و حفاظت حقوقی از دارایی‌های فکری» امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. از سوی دیگر، برای وارد شدن به عرصه اقتصاد جهانی باید با ادبیات خاص دنیای تجارت که یکی از مباحث کلیدی آن حقوق مالکیت فکری است، آشنا شد. بطور خلاصه و در یک جمله می‌توان بیان داشت که: 

ندانستن مباحث حقوق مالکیت فکری برای پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان یک تهدید جدی و دانستن آن‌ها به عنوان یک فرصت بزرگ خواهد بود.

طی این وبینار شرکت کنندگان پس از آشنایی با مفاهیم و مصادیق مالکیت فکری با پتنت بیشتر آشنا شده و با الزامات رسمی و ماهوی که ادارات ثبت اختراع معتبر دنیا برای ثبت آن بررسی می کنند، آشنا خواهند شد.

این وبینار با همکاری مشترک کمیسیون حقوقی و حمایت های قضایی و مقرراتی و کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کانون پتنت ایران برگزار می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فتوحی شماره تماس ۰۹۱۲۲۷۵۹۲۶۱ حاصل فرمایید.

این وبینار ویژه اعضای اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی می باشد.

برای اطلاع از محتوا، سرفصل های آموزشی و ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید:

کلیک نمایید

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*