آخرین مطالب سایت

شبکه‌های اجتماعی

به دنبال کنندگان ما در اینستاگرام بپیوندید

فالو

از طریق لینکدین با ما در ارتباط باشید

کلیک

روز جهانی مالکیت فکری با شعار نوآوری برای آینده‌ سبز

روز جهانی مالکیت فکری

سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo) یکی از سازمان‎های زیر‎مجموعه سازمان ملل متحد است که با هدف پیشبرد حقوق مالکیت فکری در کشورهای مختلف و ارائه راه‎کارهای جهانی در این‎باره در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۷۰ تاسیس شد. به همین مناسبت از سال ۲۰۰۰ میلادی، هر ساله این روز به عنوان روز مالکیت فکری شناخته شده و توسط کشورهای عضو wipo برای گسترش فرهنگ احترام به مالکیت فکری و حمایت از ایده پردازان جشن گرفته می­‌شود.

در همین راستا سازمان جهانی مالکیت فکری، هر ساله شعارهای مختلفی را برای این روز اختصاص می‌دهد. به گزارش wipo و به نقل از کانون پتنت ایران، کمپین جهانی مالکیت فکری ۲۰۲۰، شعار نوآوری برای آینده سبز (Innovate for a Green Future) را مد نظر قرار داده است.

این کمپین، نوآوری و مالکیت فکری که از آن محافظت می‌نماید را، به عنوان قلب تپنده تلاش‌ها برای ایجاد یک آینده سبز در نظر می‌گیرد؛ چراکه انتخاب‌های امروز ما، همان چیزهایی هستند که آینده ما را شکل می‌دهند. زمین خانه ما است و ما باید از آن مراقبت نماییم. باید از همه مخترعینی که در راستای آینده سبز گام برداشته‌اند، در خصوص جایگزین‌های بهتر و پاک‌تر برای سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کنند، برای مدیریت منابع و سیستم‌های غذایی پایدار در تکاپو هستند و در این مسیر از سیستم مالکیت فکری برای حمایت از دستاوردهایشان و قرارگیری آن‌ها در اختیار جامعه استفاده می‌کنند، تقدیر به عمل آورد.

البته در این روزها با شیوع ویروس کرونا در اغلب کشورهای جهان و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری نیز تحت تأثیر قرار گرفت و بنا بر اعلام این سازمان، امسال هیچ‌گونه مراسم فیزیکی برگزار نشده و به تمامی کشورها، نهادها و افراد علاقه‌مند نیز، توصیه شده که مراسم‌‌ها و رویدادهای خود را به فضای مجازی انتقال دهند.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*