آخرین مطالب سایت

شبکه‌های اجتماعی

به دنبال کنندگان ما در اینستاگرام بپیوندید

فالو

از طریق لینکدین با ما در ارتباط باشید

کلیک

آشنایی با تحلیل پتنت (وبینار رایگان)

وبینار آشنایی با تحلیل پتنت

پتنت‌ها‌، به دلیل برخورداری از اطلاعات فنی، تجاری و حقوقی از مهم‌ترین منابع اطلاعات محسوب می‌شوند و بر همین اساس است که به درخواست مدیران تجاری، مدیران تحقیق و توسعه و … مورد تحلیل قرار می‌گیرند. تحلیل پتنت (Patent Analysis)، در حقیقت تحلیل اطلاعات پتنت است که در آن تحلیلگر پس از جستجو در بانک‌های اطلاعاتی پتنت‌ها، مجموعه‌ای از پتنت‌ها را که با موضوع تحلیل ارتباط دارد، گرد آورده تا از طریق مقایسه و تطبیق اطلاعات این مجموعه از پتنت‌ها با یکدیگر به نیازهای مطرح شده از جانب مشتری، پاسخ ‌دهد.

در واقع تحلیل پتنت باهدف اجتناب از دوباره کاری (کاهش هزینه­‌های پژوهشی)، انجام پژوهش از یک سطح دانش بالاتر، شناسایی محصولات جدید و فناوری‌های نوظهور، پیش‌بینی روند توسعه‌ی فناوری در یک حوزه‌ی خاص، آگاهی از روندهای فنی و تجاری فناوری در دیگر کشورها و تعیین زمینه­‌های مطمئن برای سرمایه­ گذاری، حل یک مسئله‌ی تجاری یا تحقیقاتی، کمک به واگذاری حق امتیاز اختراع، شناسایی همکاران تحقیقاتی و … انجام می شود. و این کار توسط افرادی انجام می شود که با مطالع اسناد پتنت و جستجوی آن آشنا بوده و سالیان سال است که در این شاخه از مالکیت فکری فعالیت دارند انجام می شود.

طی این وبینار تلاش بر آن است که شرکت‌کنندگان با ابعاد مختلف تحلیل پتنت و پیش‌نیازهای لازم برای ورود به این حوزه از دنیای مالکیت فکری آشنا شوند.

شایان ذکر است این کارگاه بصورت وبینار از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی ها از طریق سایت ایوند به ایمیل شرکت کنندگان و یا از طریق پیامک انجام خواهد شد. شرکت کنندگان می توانند نیم ساعت قبل از ساعت برگزاری به فضای وبینار آموزشی دسترسی یابند و همچنین در ۲۰ دقیقه پایانی امکان پرسش و پاسخ برای آنان فراهم خواهد بود.

برای اطلاع از محتوا، سرفصل های آموزشی و ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید:

کلیک نمایید

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*